SPRAWDZIAN 2013 - PO I ETAPIE EDUKACYJNYM

Głównym celem tego badania było dostarczenie szkole dodatkowych – w stosunku do tych, które nauczyciele zdobywają podczas codziennej pracy ze swoją klasą – informacji o poziomie wiadomości i umiejętności uczniów kończących klasę trzecią oraz pomoc w diagnozowaniu jakości procesu kształcenia. Służyły temu zestawy zadań z języka polskiego i z matematyki badające umiejętności zawarte w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych .Zadania te pozwalają dzieciom zaprezentować umiejętności zdobywane podczas codziennej nauki w szkole i poza nią oraz zastosować je w sytuacjach nietypowych, a w efekcie ujawnić swoje faktyczne możliwości. Po trzech latach pracy z klasą nauczyciele dobrze znają swoich wychowanków, dokładnie wiedzą, jak uczniowie radzą sobie z zadaniami typowymi. Badanie jest szansą spojrzenia z innej perspektywy – bo to właśnie zadania nietypowe pozwalają dowiedzieć się czegoś więcej o umiejętnościach dzieci, szczególnie o tej najważniejszej, czyli jak dzieci potrafią wykorzystać swoją wiedzę w nowych sytuacjach – a przede wszystkim z takimi będą się stykać w dalszej edukacji i w życiu. Nasi uczniowie poradzili sobie z wykonaniem wszystkich zadań znakomicie.

przygotowała pani T. Jałocha

P1250302
P1250304
P1250305
P1250306
P1250308
P1250310
P1250311
P1250313
P1250314
P1250317
P1250318
P1250319
P1250321
P1250322
P1250323
P1250326
P1250329
P1250337
P1250339
P1250349
P1250351
P1250352
P1250354
P1250355
P1250356
P1250357
P1250358
P1250360
P1250361
P1250362
P1250363
P1250364
P1250365
P1250366
P1250367
P1250368
Start slideshow
Generated by iWebAlbum
loading