Powietrza nie można wprawdzie zobaczyć, ale można
sprawdzić, czy istnieje. Uczniów w klasie III zainteresował ten
temat, postanowili przeprowadzić doświadczenia i poszukać
odpowiedzi na pytania: Czy powietrze istnieje?, Czy można go
usłyszeć, powąchać i dotknąć?, Czy powietrze waży? Jakie ma
właściwości? Do przeprowadzenia doświadczeń dzieci wykorzystały
baloniki, piórka, miskę z wodą, „prowizoryczną wagę” oraz bańki
mydlane. W trakcie przeprowadzanych badań panowała dyskusja,
uczniowie wymieniali się spostrzeżeniami, zadawali pytania i
wyciągali wnioski. Okazało się, że powietrze w niektórych
sytuacjach możemy zobaczyć, wyczuć jego zapach, za pomocą
powietrza można wydobywać różne dźwięki, powietrze ma swój
ciężar, można go również
ogrzać i ochłodzić. Na zakończenie
wszystkie zdobyte informacje i wnioski uczniowie zapisali w
swoich zeszytach.
To były ciekawe zajęcia, a
na kolejnych będziemy rozmawiać o
czystym powietrzu dla każdego.
Przygotowała p. D. Kowalik